Zastosowanie systemów CRM i ERP
Zastosowanie systemów ERP oraz CRM jest całkowicie zależne od potrzeb danej firmy. ERP z definicji jest metodą efektywnego planowania zasobami przedsiębiorstwa, natomiast CRM pomaga zarządzać relacjami z klientami.
Systemy ERP najlepiej sprawdzają się w przypadku działalności, w których chcemy mieć kontrolę nad całym procesem produkcji oraz dystrybucji. Usprawniają one procesy biznesowe oraz tworzą interaktywne środowisko przedsiębiorstwa w analizie oraz zarządzaniu procesami biznesowymi. Ma to związek ze wszystkimi obszarami działań firmy, takimi jak: zarządzanie finansami, programy księgowe, środki trwałe, marketing, zakupy oraz sprzedaż, magazynowanie, a także produkcja oraz serwis projektu.
Systemy CRM natomiast to zestaw określonych procedur oraz narzędzi istotnych przede wszystkim w efektywnym zarządzaniu kontaktami z klientem. Koncentrują się one na całości czynności marketingowych, procesach sprzedaży oraz na wszelkich działaniach związanych z obsługą klienta, zwłaszcza w branży usług. CRM ma duży wpływ na prowadzenie efektywnej sprzedaży oraz dobre planowanie. Potrafi on gromadzić cenne informacje oraz archiwizować dane. Prawidłowo wdrożony system CRM to gwarancja sukcesu, nawet w bardzo małych firmach.
Wdrożenie systemów zarządzania jest bardzo pomocne niezależnie od konkretnego profilu działalności danego przedsiębiorstwa. Ważne jednak, by wybrać oraz dopasować odpowiedni rodzaj systemu oraz dobrać idealny pakiet względem wielkości i potrzeb swojej firmy.